Online Diyete Başlayın

Online diyete başlamadan önce beslenme alışkanlıklarınız ve genel sağlığınıza ilişkin bazı bilgileri bizimle paylaşmalısınız. Böylelikle sizin için en uygun ve sürdürülebilir olan diyet programını belirleriz. Aşağıda listelenen soru ve bilgileri daha kolay doldurabilmeniz için bizimle diet@slimcity.com.tr adresimizden ya da 535 3751101 telefonumuzdan iletişim kurarak online diyet formunun pdf ve word versiyonlarını talep edebilirsiniz.

Tarih:

İsim soyisim:

Doğum tarihi:

Cinsiyet:

Meslek:

Boy:

Ağırlık:

Bel çevresi:

Medeni durum:

Telefon numaranız:

E-mail adresiniz:

 

Aşağıda Beslenme alışkanlıklarınızı öğrenmek için sorularımız vardır. Lütfen sorularımıza açıklıkla cevap veriniz.

 

  • Kilo vermeyi neden istiyorsunuz? Hedef var mı?

  

  • Bugüne kadar en az ve en fazla kaç kilo oldunuz?

  

  •  Daha önce zayıflama ile ilgili nasıl programlar uyguladınız?

  

  • Diyet yaptınız mı? Yaptıysanız nasıl sonuç aldınız? 

 

  • Ne kadar sure ile devam edebildiniz bu diyet programlarına?

  

  • Diyeti neden bıraktınız?

 

  • Uyguladığınız programlarda sizce neden geri dönüşler yaşadınız?

  

  • Duygusal yemek yeme ataklarınız var mı?

 

  • Fastfood tüketir misiniz? Evet ise sıklık nedir?

  

  • Sık seyahat eder misiniz?

  

  • Özel bir programa hazırlandığınız bir dönem içinde misiniz?

  

  • Zayıflamak için ilaç kullandınız mı?

  

  • Kahvaltı yapıyor musunuz? Yapmıyorsanız neden?

  

  • Öğün saatleriniz nasıl? Günde kaç defa beslenirsiniz?

  

  • Sabah ve öğle yemeği arasında acıkıyor musunuz? Acıkıyorsanız neler tüketiyorsunuz?

  

  • Öğle ve akşam yemeği arasında acıkıyor musunuz? Acıkıyorsanız neler tüketiyorsunuz?

  

  • Sevdiğiniz, sevmediğiniz ve alerjiniz olan yiyecekler:

 

Sevdiğiniz: ……………………………………………………………….

Sevmediğiniz:…………………………………………………………….

Alerjiniz olan: …………………………………………………………….

Vazgeçemediğiniz yiyecekler:………………………………………….

 

  • Uyku düzeniniz nasıl? Saat kaçta uyuyup, kaçta uyanıyorsunuz?

 

  • Gece boyu yemek yer misiniz?

 

  • Gece uykunuzdan kalkıp yemek yer misiniz?

 

  • Yemek hazırlama ve tüketim şekliniz nedir?

 

  • Öğünlerinizden önceki duygu durumunuz nedir?

 

  • Yemek yedikten sonra duygu durumunuz nedir? Bu süreçte tatlı yeme isteği duyuyor musunuz?

 

  • Yemek yedikten sonra uykunuz geliyor mu?

 

  • Yemeğinizi genellikle sosyal ortamda mı yiyorsunuz yalnız mı?

 

  • Öğünlerinizi evde mi dışarıda mı yersiniz? Dışarıda ise nerede yediğinizi ve genelde ne tür şeyler yediğinizi belirtiniz.

  

  • Çalışıyor iseniz iş yerinize yemek götürebilir misiniz?

  

  • Hafta içi ve hafta sonu hangi saatlerde yemek yersiniz hangi yemekleri tercih edersiniz?

  

  • Günlük sıvı tüketimiz nasıldır? Hangi sıvıları içersiniz?

  

  • Günde kaç litre su tüketiyorsunuz?

  

  • Kahve ve çay gibi içeceklerde şeker kullanıyor musunuz?

  

  • Bitki çayı tüketir misiniz? Hangilerini ve ne sıklıkla tüketirsiniz?

  

  • Hazır meyve suları, alkol ve asitli içecekler tüketir misiniz?

  

  • Alkol tüketiminiz ne sıklıkladır? Tüketirken hangi besinleri tercih ediyorsunuz?

  

  • Yemeklerinizi kaç dakikada yersiniz?

  

  • Patates ve pirinci ne sıklıkla tüketirsiniz?

  

  • Günde kaç porsiyon sebze ve meyve tüketirsiniz?

  

  • Sindirim sistemi hastalıklarınız var mı?

  

  • Her gün tuvalete çıkar mısınız?

 Evet                Hayır           

 

 Sabah kalktığınızda aç mı kalkarsınız? Tok mu kalkarsınız?

  

  • Aileden genetik olarak gelen kronik hastalıklarınız var mı?

 

Kalp hastalığı                       

Diyabet                                 

Böbrek hastalıkları                   

Demir eksikliği                     

Tiroit hastalığı                      

Hormonal bozukluklar           

Adet düzensizliği                  

Hipertansiyon                      

 

  • Menstürasyon döngüsü düzenli midir?

   

  • Menopoz döneminde misiniz?

  

  • Kullandığınız ilaçlar hangileridir?

  

  • Menstürasyon dönemlerinde tatlı krizleri yaşar mısınız?

  

  • Fiziksel aktivite durumunuz nedir?

  

  • Spor yapar mısınız? Hangi zaman diliminde hangi sporu ve ne sıklıkla yaparsınız?

 

  • Ortopedik hastalıklarınız var mı?

 

  • Yediğinizde midenize rahatsızlık veren yiyecek ya da içecekler var mı?

 

  • Gün içerisinde kendinizi nasıl hissediyorsunuz?

 

Enerjik ve sağlıklı       

İyi                               

Yorgun ve halsiz        

 

 

Genel bir gününüzü yansıtan beslenme günlüğü yazınız (24 saatte yediklerinizi miktarları ile not ediniz.)

 

Sabah:

Ara öğün: 

Öğle:

Ara öğün:

Akşam:

Ara öğün:

  • Online diyetimize başlamaktaki amacınız hedef kilonuza ulaşmak mıdır, sağlıklı beslenmeyi yaşam şekli haline getirmek midir?

 

 

GENEL İLKELER

Online diyetimize başvurmakla yeni bir hayata başlangıç yapmış olursunuz. Çünkü diyet kısa bir süreç değildir, bir yaşam tarzıdır. Hayatınız bizim için oldukça önemli bu yüzden “SAĞLIKLI BESLEN, SAĞLIKLI YAŞA” diyoruz.

  • Diyet kişiye özeldir. Diyetisyen tarafından da olsa bir başkası için hazırlanan diyet ile sağlıklı bir şekilde kilo kaybedemezsiniz.
  • Ulaşılabilir hedefler sizi psikolojik olarak daha rahat ve zinde hissettirerek kilo kaybınıza yardımcı olur.
  • Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Kahvaltıyı atlayarak fit kalmanız zordur uyandıktan sonra 2 saat içinde bizim size yazdığımız kahvaltıyı yapın.
  • Diyetiniz de karbonhidrat, yağ ve protein belirli oranlarda bulunacaktır. Ancak bu gruplardan besin seçerken işlenmemiş besinlerin seçilmesi bizim için önemlidir. Örneğin beyaz ekmek yerine tam tahıllı ekmeklerin tercih edilmesi veya yağ olarak katı yağlar yerine sıvı yağların tercih edilmesi gibi.
  • Diyetinizde ara öğün kişisel profilinize göre eklenecektir. Eklediğimiz ara öğünleri mutlaka tüketin.
  • Diyetinizde posa tüketimi oldukça önemlidir. Posa içeren besinler sebze ve meyve gibi besinlerdir. Posa içeren bu besinlerin kalorileri düşük, çiğneme süreleri uzun, mide boşalma süreleri uzun ve barsak sağlığını koruyucu etkileri vardır.
  • Diyetinizde yemeğin pişirilme biçimi de bizim için önemlidir. Kızartma, kavurma gibi sağlıksız yöntemlerden uzak durulmalı; bu yöntemler yerine haşlama, ızgara ve fırında pişirme gibi sağlıklı yöntemler kullanmanızı istiyoruz.
  • Alkol tüketimi sınırlandırılmalıdır. Alkolün 1 gramı 7 kaloridir. Ayrıca alkolün yanında farkında olmadan tüketilen garnitürler de kilo kaybını yavaşlatır. Yaşam şeklinizdeki alkol tüketimine göre de online diyetinize alkol ekleyebiliriz.
  • Sıvı ihtiyacı da kişiden kişiye değişir. Günlük aldığımız enerjiye göre ayarlanır.    1 kaloriye 1 mililitre sıvı önerilir. Örneğin; günlük 1500 kalorilik enerjiye ihtiyacınız varsa 1,5 litre sıvı tüketmelisiniz. Su tüketiminiz kısıtlıysa suyunuzu renklendirerek yani içerisine dilim limon, taze nane ve yeşil elma ekleyerek su tüketiminizi arttırabilirsiniz.
  • Bizim için diyette yasaklara yer yoktur. Önemli olan tükettiğimiz besinin miktarı ve kombinasyonudur.
  • Yemeklerinizde tuz tüketimini sınırlandırıp, baharat tüketiminizi arttırmanızı öneriyoruz.
  • Online diyetimizle beraber yeni bir hayata adım atıyorsunuz. Hayatınızın diyetini oluşturmak için “Diyetten İllallah” kitabını okumanızı öneririz.